We are alive (dumma blogg som fffuckar upp men så här var det inatt iaf)

ja här var man visst. lovade mig själv att inte packa sent in på natten, lovade när jag väl började packa sent in på natten att jag skulle lägga mig senast 3 och ja, här är jag nu. är jag färdigpackad? svar nej. har jag diskat klart allt? svar nej? har jag pratat iväg timmar med världens sötaste? jajamen. in deed.
ska jag gå upp om 2 timmar. jajamen.
vad ska jag göra om 4 timmar? värma upp inför julavslutningen. varför värma upp? jo för att en timme senare ska min o fiffans koreografi framföras i början på årets sista skoldag.
underbaart.
kan jag inte släppa den söta pojken? svar nej. han är alldeles för söt för det.

jag uppmanas att ge mig ut på djupare vatten. jag är uppenbarligen redo för det. jag är rädd. nervös. och jäkligt nyfiken.
söka utomlands. prata ett främmande språk. åka själv.
"dina vackra ben måste få dansa" sa huvudläraren och rektorn för Gotlands Dansutbildningar till mig.

kl 4, senare idag, lämnar jag ön. mot fastlandet. 3 veckors ledighet. 2 veckor med världens bästa bästis.

i ¨år har jag bestämt mig att vägra slitas i när det stundas nyår. då säger jag hellre nej tack till båda. att det alltid ska vara så känsligt att prata om nyår och att folk som borde bli vuxna nångång, inte kan prata med varann.
ingen av mina vänner på fastlandet vet, eller jo jummis men han har tystnadsplikt, på att jag kommer åka till en annan stad. annars är det alltid jag, som varje år ska åka till norrköping. man måste vara lite mer öppen för andra möjligheter.
bryta upp den här konstiga skilsmässobarns traditionen.

nu ska jag gå och lägga mig.
sen ska jag vakna o göra mig vacker.
fiint.

Love to all of you, in my heart.
Pelle, du är den finaste jag vet.

Kommentarer
Postat av: Sparven

Din fining, älskar ju dig med mitt ack så trötta hjärta :)

2008-12-22 @ 18:47:54
URL: http://pelleponken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0