här har man inte varit på länge

nu är det i och för sig ingen som läser den här bloggen kanske. men som den dojja jag är, så bör jag ta mitt ansvar. Jag vet inte riktigt vad som hände. Plötsligt var allt ansvar fullständigt borta. I alla fall vad som gäller skolan o dagboksskrivandet.

Skolan-sen gymnasiumtiden har jag faktiskt inte skolkat medvetet. Eller ja, skolkar gör jag inte, men ibland finner jag ingen mening med att gå till skolan, Det händer ofta runt onsdagar och torsdagar. Men idag eller ja igår, fick jag fruktansvärd migrän o stannade hemma på förmiddagen. Att stanna hemma innebär hemsk ångest, man vill så väldigt gärna vara i skolan. Även fast det kan vara jävligt jobbigt o krävande att dansa, men jag har sån respekt för min lärare att jag inte kan vara hemma. Jag känner mig lat. Det har jag inte varit på länge. Men av nån intressant anledning kan jag via latheten vara uppe sent på kvällarna. Men det kan ju delvis bero på min söta Morrrgan, som jag brukar samtala med. Jag undrar hur min telefonräkning kommer se ut. Men jag ska ju kanske skaffa en 3 mobil så vi kan prata lite billigare.

Dagboksskrivandet-sen barnsben har jag varit en flitig skrivare. Mkt viktigt att skriva varje dag. Men så i höstas blev det lite då o då, till slut inget alls. Nu sitter jag seriöst o sammanfattar de dagar som gått. Kan tyckas töntigt. Men jag vill inte förlora mig helt.

Men steg för steg ska jag ta mig tillbaks. Har gjort en deal med mig själv om jag sabbar det. Men hitills har det inte skett.

Vårt härliga gäng, är jag så evigt tacksam att jag har. Långt bort från min familj, för första gången bo ensam. Det var ju en helt annan sak att bo på internat som att nu bo på en ö. Men jag trivs. Ska nog gå kvar andra året också. Karla, Elin, Natta o Pillan mina finaste. Men så har vi Emmi; den finska pinnen hon är ju go i huvet. Likaså andra års eleverna. Nu börjar man ju komma närmre varann. Inte hade jag tippat för ett halvår sen att dessa människor skulle hänga på middag hos mig förra helgen. trevligt var det i alla fall.

Vi, redaktionen har börjat med Mitt i veckan (mitt projektnamn), då vi träffas o har lite aktiviteter för oss. Ikväll (fredag) var det spelkväll + Let´s dance hos Gnatta. Vi skjöt upp dagen, då vi hade massa viktiga redovisningar mitt i veckan.
Jag har ju insett att jag inte kan sitta o jämföra mig med folket i klassen. Det är rent ut sagt en ren omöjlighet eftersom vi allihopa har varsin egen dansstil. Orginailitet kallas det.
Varför tar det sån tid för mig att förstå sånt här? Jaja, nu har jag iaf fattat poängen o det är ju det viktiga.

Jag saknar min Morgan väldigt mkt. Om 2 veckor ses vi igen. Me like Morrrgis.
Puss på söta mamma.
Puss alla andra som förtjänar det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0