papa don´t preach

hallå hallå
nu e pojkarna här.. very interesting, må jag säga. Det e härligt att jag hela tiden ska försöka roa Hinkjäveln, för jag har ju inte skolan att tänka på, nej då, precis när jag är insyltad i så mkt. Vi ska ju uppträda på tisdag, då jag o Morrgis varit tillsammans i en månad. Nojjad Co ska visa upp min koreografi Givetvis.
Igår var det schlager. Eller som räkan sa, det är ju bara du som är insatt. Om min syrra hade varit här, så hade det varit 2 väldigt intensivt insatta schlagertokiga människor. Jag försöker att inte gå in så mkt inför det. De andra kan ju bli rädda. Givetvis, var det ny dress för kvällen. Det gäller ju att satsa på färg, o framförallt mkt känsla. O det hade jag. Guldglittriga leggings (ett fantastiskt inköp från Indiska.. duktiga barn där), en marinblå halterneckklänning, o till sist men inte minst, då det var kallt på golvet, ett par cerise rosa ankelstrumpor.
O vad tänkte man då om bidragen
Ola, det funkade ju faktiskt, även fast han har riktigt konstig röst. Som det egentligen inte händer så mkt med. MEN, han var nyklippt.
Sanna Nielsen, om det inte är känt, så är det känt nu att jag inte tycker om detta blonda stycke. Men fan, låten var ju bra. En stark påminnelse av Anna Vissi, Greklands bidrag 2006. O det är väl nåt sånt jag tycker vi ska skicka.. men va faan inte med henne..
Carola o Andreas. Jag förstår att Andreas verkligen vill vinna i år, han har ju kommit 2 0 3 ett bra tag nu. Men va faan, vi kan ju skicka Carola, igen, så nära inpå. Känns ju en aning desperat. Men utöver Carolas något krystande, skrikande o "walande" sånginsats, så tyckte jag ändå att låten var stark. O inte alls särskilt schlager o det är rriktigt nice!
Kebab.. behöver nog inte säga så mkt mer om det.
De 2 herrarna i rött, som starkt påminde om Mika. Färglatt.
Lasse Lindh, tjååkigt, hade hoppats på så mkt mer än bara skjorta. En riktigt tråkig sjkort låt.

Sen blev det givetvis Diamanten. Vilket roade Hinkjäveln.

Imorse, i ren ensamhet, gick jag till sjön. Eller havet som vi gotlandsbor kallar det. O satt där. Tog en cigg. Lät vinden sprida tårar i ansiktet. Lyssnade på min Ipod. Gick sen tillbaks.
Nu har jag rensat lägenheten från festligheterna o fått iväg pojkarna. Free time for Dojjis.

Elin, Karla, Natta, Pillan
Jag älskar er!
Ni är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0