Försöker göra nåt trevligt av helvetet

Fast idag vill jag inte prata om helvetet, dagen känns för bra för att vara arg för den där nyckelskiten som jag givetvis kommer att berätta om när jag blir alldeles för påmind om situationen.
Men nu är det ju såhär att jag har ju fallit. Fallit för Sex and the city. Förut var jag den tjej som absolut inte förstod dessa 4 tjejer, tyckte de var konstiga men nu älskar jag dom. Jag förstår dom. Erfarenheter spökar.
Solen gör mig glad. Kaffe och 2 cigg. Sitter och skriver listor på min låtsas altan.
-Att göra
-Att köpa
-Vad min mor ska ta med sig till mig

Äntligen har jag fått tag på ett par sandaler. Inte de jag hade hoppats på. Men de var på rea. Nuförtiden händer det inte alltför ofta att jag handlar på rea. Rea skrämmer mig. Vet inte varför. Jag har väl blivit ett shoppingmonster som gärna vill ha dyrt och tycker att 10 000  är rätt så billigt för en märkesväska. Eller varför inte en fettsugning.
Läste i Chic om mig och många andra. Vi som inte ser pengarnas värde. Farligt. Tydligen.
Köpte även en s.k palestina sjal. Ibland blir jag förvånad av mig själv. Som pelle så sant säger, på gymnasiumet hade man ingen klädkoll. Värre var det väl på högstadiet säger jag. Men vem var snygg då egentligen. Burr.
Jag hittade en jättefin kjol på VILA. Nästintill förälskad. O den satt fint. Försöker komma på massa nackdelar med den. Till varför jag inte ska köpa den. Men oj det är svårt.
-Den är grå (har inga gråa kjolar)
-Den sitter fint i midjan
-Jag får ännu finare kropp i den.
-Rätt så billig. Eller ja.. billig. 249 kr.

Får se vad mor säger när hon kommer på måndag. Medeltidsvecka. Hon vill att jag ska vara utklädd. Antingen drake eller kvinnlig Robin Hood, typ Nattväktaren om vi referar till Robin Hood som går på söndagar på kanal 4. Det är min åsikt. Hon vill se mig mer som nån adelsdam. Mor och jag har ju kläder sen min klassresa när jag gick i sexan. Och det är ju några år sen. Haha.

Jag håller på och städar här. Jag har fått en reservnyckel. Så äntligen är jag i mitt riktiga hem. Med Internet och tv. Vad jag har saknat mina andra skor.Nu är jag uppe i 15 par skor. Alldeles för lite. Min skinnjacka. Min älskade skinnjacka. Bra investeringar. Må vara tråkigt, men jag är på jakt efter nya gardiner. Och då kan jag faktiskt tänkas handla på rea. Om inte mor sätter sig vid symaskinen och syr ihop nåt roligt. Ljusa gardiner. Mina röda påminner ju starkt om julen.

Igår hände det nåt spännande. En kille från Tele2 som jobbar i centrum på just tele2, övertalade mig att skaffa mobilt bredband. Gratis t.o.m januari. Jag som  nästan alltid säger ja till det mesta, gjorde även det denna gång. Frågan är, får försäljare taffsa på sina ev kunder? Visst var han het. Mörkhyad kille med sammetsögon. Kanelkillen även kallad. Ialla fall, så rörde han, eller rättare sagt smekte min arm och noterade hur len jag var. Javisst sa jag. Tydligen har han bott i Katrineholm, på samma ställe där jag bott tidigare, han tyckte det var häftigt att jag dansade, att jag flyttat till visby sådär spontant m.m. Tror också att det påpekades att jag var söt. Min ipod var iaf söt enligt honom. Han blev imponerad av att jag betalar mina egna räkningar. Nä, smaragdögon hade han, kanelpojken. Jag skulle fan också kunna fungera som försäljare, om det är att vara snygg och kunna prata på som gäller. Haha.

Om man kanske skulle glida förbi stan. Åhlens. Ett av mina favvoställen. Kan stå i timmar och kolla inredning och porslin. Jag har hittat en sittpuff med tillhörande låda. Smart. Och jag har även en 50 kr rabatt där. Tänkte i så fall, lägga alla mina väskor där. De är många och tar plats.

Jag älskar min lugg som jag alldeles själv klippt till. När csn pengarna glider in på kontot ska jag nog klippa mig på riktigt. Ska jag försöka samla ut till det långa håret jag en gång hade, eller satsa på nåt fräckt? 
Jag må vara egokär, men jag älskar mina vänner mer. Mina riktiga vänner.

Midjetrenden. Sandaler. Sjalar. Höga kjolar. Lugg. Randigt. Lauren Conrad. Gotländsk öl. Spets underkläder. Me like, a lot.
 
Puss på alla söta.
Solen är bäst.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0