Lördag

Igår kväll såg jag V for Vendetta.
Jag såg den för mer än 3 år sen tillsammans med min dåvarande kille Eric som kunde rabbla det som V säger på taket.. nånting med .. plot innan hans fyrverkeri börjar.
I alla fall, då tyckte jag inte filmen var bra. Inte bra på det sättet att jag inte blev berörd på nåt sätt.
Fast tv 3:s reklampauser förstör rätt så mycket.
Igår såg jag V for Vendetta, på riktigt. Och blev helt betagen.
Inte för att det är snygg film, för det är den.
Inte för att den är smart gjord, för det är den.
Den är sann.
Och jag tror verkligen på det som Evey fann i sig själv när V stängde in henne i det där rummet. Och "lät" henne plågas.
Det här måste nog vara en svår film att recensera.
Ska nog ta och kolla upp vad som skrivits om den.

Nu ska jag dricka upp min chai latte, ta en dusch, göra mig vacker, cykla till skolan e♦n vända och skriva upp mig på en träningstid senare ikväll (fick massa inspiration och framförallt konflikt stämningar från filmen) och sen ta mig en tur på stan och kolla läget.

Nästa helg ska jag till Stockholm.
Då måste det bli en titt in på Topshop.
Can´t live without it.

♣♥♦ Love Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0