Eva Funck är min idol

Jag minns henne från Bolibompa, i Björnes Magasin. Med hennes klipska fingrar, vackra naglar och pedagogik. Och jag minne hennes glada min när hon för någon timme sen vann Kristallen i kategorin Bästa barnprogram. Fortfarande lika fräsch.
Nu är det repris på Ett Herrans liv. Ett av mina favoritavsnitt ikväll. Ingvar Oldsberg. Sketchen är bäst och jag har väldigt ofta kikat på den, på vårt älskade youtube.

Tredje veckan på Gotlands Dansutbildningar. Hårt. Hårt. Och väldigt tufft. Vi är 11 st. 4 nya och 7 st veteraner. Vi 5 i gänget håller ihop och har fler planer på filmer.
http://www.youtube.com/watch?v=sl66J1z1PcM

Som den general jag är för Kulturnatten så har jag ett ansvar för Gotlands Dansutbildningar och våra bidrag. "Dansmaraton runt i Visby" och min lilla avstickare "Hör det du ser"
Den sistnämnde är en dans för en trio som ska ske på en vägg och vi brudar, ska  bära stora hörlurar. Läckert!
Enligt Hillman är, jag är världens sämsta vegetarian det bästa uttrycket. Det bästa citatet. Det kommer definitivt dyka upp i nästa frågetävling/tipsrunda om vårt gäng.

Jag är trött.

♣♥♦ Love IILouise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0