Good morning sunshine

♦Enda tvättstugetiden för helgen är mellan 7-11 idag och imorgon. Det enda rätta var att gå upp tidigt. Jag har alltså varit vaken sen kvart över sju. Ljuvligt. Jag kan seriöst inte gå på mitt högra ben, jag har 2 olika kroppar idag. Den mjuka o den stela. Om det blir utgång ikväll, så kommer det nog se rätt så lustigt ut, oavsett hur hett jag kommer klä mig.. En fantastisk känsla. Hillman har också väldigt ont. Vi ser ut att vara gravida fick vi höra igår på mys/film kvällen hemma hos Candela. Första gången jag fick se a nigt at roxbury, och den var ju helt underbart kul! Det hade jag inte väntat mig. Humor, humor rakt igenom. No... yeeeeees!
Jag har ju planerat att dansa, eller rättare sagt vi ska dansa på en vägg på Kulturnatten. Detta kan jag ha nämnt tidigare. Inspirationen är lite torr just nu, och det är svårt att försöka koreografera nåt mot min halldörr. Så jag funderar seriöst, att som idag, gå upp tidigt, för att ta mig ner mot hamnen och improvisera lite på The Wall. Äkta vara liksom. Tidigt måste det som sagt ske, när ingen annan är vaken och ser på galenskaperna. Och mycket kaffe i mig.
idag ska jag skissa, och kanske lite effektivt skriva en cv och skicka in till Coop forum. Får ljuga till det lite snyggt, när man egentligen inte har några tidigare jobberfarenheter. Men jag hoppas nog mer på luffarjobbet på Doncan. Möjligheternas företag som det så fint heter.
Det finns en spännande kille på Tonis som säger att han inte vill spela några spel med mig, som skickar kärleksdikt till mig om hur han skulle finna ro vid min barm, att det är där han vill bli älskad, som hitills har raggat på 4 tjejer från konstskolan. Han är 25 och intensiv. Jag bara skrattar åt honom och det ser han tydligen som en flört. Spännande kille. Eller som alla andra säger; han är konstig. Inte konstig på ett charmigt sätt (inte som jag alltså) utan seriöst konstig. En kille som gör bort sig totalt. 3 veckor har han varit på ön, och hans uppdrag är kanske att ragga på alla på ön. Jag sa av nån anledning ja till att ta en fika, eller ta ett glas rött med honom, jag har ju som tidigare nämnt att jag har svårt att säga nej. Sen så pratade han iofs på i en kvart, i mobilen om att jag på nåt vis skulle vara tråkig. Jag av alla människor är väl fan inte tråkig. That´s not my deal with the world. Han visste nog exakt vad han gjorde när han sa så. Jag är ju lite såvrflirtad har jag märkt, men i det här läget är det ju en bra sak. Så man skilja svinen från pärlorna så att säga. I för sig tror jag inte att han är ett svin. Han känner nog bara alltför stor lust till kvinnan. För han attraherar mig inte på nåt vis. Först trodde jag att hans intressanta sätt att föra och prata på var någon charmig grej, men han är ju sån, hela tiden. Konstant. Usch.
Funkar ju inte.
Jag saknar min ena halva. Min sparv. Min bög. Min Pelle.
Han har tydligen ett månadslångt jullov och jag har 3 veckor. Men jag längtar så. Han har säker blivit skit duktig tills dess. Kanske jag också.
Mitt ben alltså. Det går verkligen inte att gå nerför trappor. Jag noterar detta varje gång jag är på väg från tvättstugan. Nu är jag inne på sista vändan. Sen ska jag nog städa, göra mig vacker för att gå ner på stan och shoppa strumpbyxor. Det borde jag ju ändå få shoppa. Det är ju nödvändigt.
Läskigt att det blivit kallt så snabbt. Runt 10 grader om dagarna. Förra hösten kom det inte så tidigt. Nästa höst blir det väl ännu värre. Bara att kolla på rönnbären. Det är vilken tidpunkt de dyker upp och hur röda de är, som är det avgörande. Och så som läget ser ut just nu, så ska det bli kallt.
Jag behöver en ny vinterjacka.
Jag försöker ju lura mig själv på morgonen. Det fanns ju två orsaker till varför jag sökte en annan utbildning. Jag är inte så helförtjust i tanken att 24/7 glida runt i träningskläder och uppfattas som uppklädd av sina danskollegor när man har på sig jeans. Så förbaskat tragiskt. Detta har jag säkert nämnt tidigare. Men det är verkligen så jag känner. Så nästan vaje morgon, cyklar jag till skolan i fina dojjanskt vardagliga kläder för att sedan byta om till härliga tights. Dock likblek i ansiktet. Men rätt så fräsch känner jag mig då i alla fall.
Jag försöker skapa rutiner. Så jag inte faller in i förra årets träsk. Det är svårt. Jag var rent utav en expert på ursäkter att inte komma till skolan och när jag väl var där, så var jag inte 100% där. Vilket jag skäms oerhört mycket för.
Fy fan var tjock jag var. Flottig och tjock. Massa pengar gjorde mig förvirrad vilket gjorde mig till en slösare. Jag undvek att tänka. Det kanske jag fortfarande gör, men inte lika medvetet. Jag har aldrig stått min syster så nära som jag gör just nu. Jag förstår delvis varför alla upplever henne som äldre än mig. Hon är nog bättre på att hantera livskriser. Har kanske en seriösare attidtyd till livet. Till samhället. Men jag är inte helt blind. Jag måste bara göra massa misstag för att inse det.
Det är ju också ett sätt. Men så är jag inte heller så jäkla bra på matematik.
Äntligen har jag fått bort den där funktionen som gör att jag ständigt får mailsms. Som också kostar massa pengar.
Soppdiet skulle ju kanske vara nåt. Billigt om nåt.
Nu får jag ju nämligen inga mer csn pengar. Och får istället ta av mina egna pengar. Iofs var de till för såna här grejer, och inte en massa restaurangbesök och shopping. Men jag är jäkligt stolt över att jag har betalat min utbildning själv. Därför är det ju nu aktuellt, som jag så fint kallar det, att skaffa ett jobb. Nån gång måste vara den första gången.
En annan intressant sak. Var att jag tidigare i veckan, på en balettklass var nära att börja gråta när jag för första gången klarade balansen på adagio. Det säger nog det mesta om dansen.

Puss till alla fina på fastlandet. Mamma, Bruschan, Jossan, Axel, Äckan, Hurtig, Pelle, Farmor & Farfar, Frid Anna, Bo, Margoth, Haggan, Marina, Carro, Marre, andra delen av redaktionen, Stasia, Jennie, Jummis och till sist men inte minst Emmi den finska pinnen!

♣♥♦ Love IILouise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0