I know I put it somewhere, maybe under your bed.

Dags för Veggo Recept. Visserligen har jag en recension från Allsång på Lilla Djulö att skriva och även en rapport från min och Stasias utekväll-vi kan inte få nog av alla söta pojkar. Men här är jag nu, efter både Harry Potter och Bruno film, för att dela med mig av ett spontant men ack så lyckat recept.

En skål med ströbröd, eget tillverkat eller vanligt som löses upp med vatten för att växa i konsistens.
Två delar quornfärs.
Två delar grovt riven morot
En halv rödlök som du också river grovt.
Mosa i stora delar av fetaost, bara för att det är så gott.
Knäck ett ägg i skålen.
Salta och citronpeppra. (Kan inte få nog av den kryddan)
Rör om.
Kladda ihop det till biffar och lägg ner i stekpannan där det antingen puttar olja eller smör, om inte båda delarna.

Till detta serverade vi sallad med mkt färska championer och även en dos lingonsylt.

Love L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0