I would like to be like Kramer

Jamen dåså. Nu vet jag definitivt hur det är att axla rollen som Svin. Skitstövel. En jävel. Sen vet jag inte om de (oftast män) känner någon skuld, eller några känslor överhuvudtaget. För det gör jag. Eller jag känner mig dum, för att jag missade hela grejen med att en vän till mig har faktiskt velat så mycket mer än jag, och rent ut sagt varit kär och trott att det kunde ha blivit vi, medan jag alltid sett honom som en glidare som mest snackar gojja.
Personen i fråga som fortfarande inte fattat att jag inte kom vidare i Danmark. Vilket jag nu är inne på min sjätte runda att påpeka. Och jag är kanske inne på trehundra elfte gången att jag flyttar om en månad. Och nej han som smsar hela tiden heter varken Magnus eller Marcus.
Så seeeg hjärnverksamhet att jag blir lack. Och jag blir inte ofta lack och jag kan oftast skyla det med ett litet leende. Som fjortisarna i Katrineholm brukar säga; Men orka!

Jag är nu inne på ett nytt uppdrag som helst ska bli klart så fort som möjligt, typ innan onsdagens genomdrag. Och jag har faktiskt ingen koll på vad jag håller på med. Fuffpuffen som jag kallar den. Inget politiskt. Utan mer som en accessoar som hade varit populär på 1700-talet och säkert något för de fåglar som önskar tupé.
Så inatt, när alla glada och fina sover, så jag kan jobba ifred (nej ni stör inte, men ni är alltför trevliga att prata med) så blire kaffe, irländsk musik och synålar i fingrarna. Kanske en sax i ansiktet om man har tur.

Peppar peppar ta i trä. Nån kan ju faktiskt vilja mig olycka efter en intressant kväll som denna. Poff Bang liksom, först nåt form av litet gulligt erkännande till att bli bajs som kasstades (gotlänska som betyder att någon får bajs kastat på en).

Att ha tåspetsskor på som om det vore en toffla, är ett spännande sätt att mjuka upp och vänja sig vid dom.

Eller som muminpappan brukar säga; om du har ett paraply uppstucken i röven, är det dumt att fälla upp det.

Låt oss avsluta med mitt community http://dojjan.com
 En minst sagt kreativ sida.

Love L


Kommentarer
Postat av: Magnus

Lycka till med uppdraget fröken fin.

2009-05-05 @ 03:53:35
URL: http://xender.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0