Wallflower

Har slutat nu.

Om några timmar är det ny dag och det ska bli så skönt. Även fast jag kommer börja dagen med en lögn och att inte lyda. Men sen blir det svart kaffe, för mjölken kanske man borde ha köpt när man på höga klackar efter vilsen promenad på Östermalm kl 6 på morgonen, kunde ha ordnat, den sista vändan man ville visa sig för mänskligheten. Min stund utomhus var det finaste av min första advent.

Att bryta ihop är inte så dödsdömt. Däremot att berätta för den som vill hålla min hand, vad som är det mest trassligaste, det är något närmare minusgrader. Det är som att berätta saker för far. Helt fel med andra ord.

Jag tänker inte tro att min smärta i mage, huvud och stjärt skulle bero på tequila kalas med ledning av en pingla stasia och en pingla hannah.

Jag vill inte hålla din hand. Inte bara för att jag tänker tillbaks på den gången då jag sa nej och du vägrade gå. Jag vill inte hålla din hand för jag är inte till salu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0