Against all odds..

Hej igen. Tre inlägg på samma dag. Rekord. Och delvis mycket att dela med mig av, för det var längesen och nu har jag livat upp mig själv. Även kvällens föreläsning om retorik och kroppsspråk; det man känner inuti syns utanpå. Konkret lärdom.
Såhär kommer nu lite rader som tydligen är menad till Gud, men jag tänker inte tillägna orden varken till Gud eller min Gud.

Thank you for asking
I'm so glad we had this moment here
I know they think I'm crazy
But everything I am is everything that was taught to me
and you reached out your hand
and said "I understand"

So why not come down?

Oh except for a few small bruises,
cuts, and scars, well I'm fine

And as you read my words out loud
Make me sound genius
Make me sound special
and maybe I'll come down

Äckan hade tydligen på väg hem från Växjö till Stockholm, i söndags kväll, på tåget, suttit brevid en 50 årig man som inte var lika fräsch som hans after shave. Min syster skrek ordet after shave för att vara riktigt tydlig på att den var fantastisk. Och hon var väldigt förbryllad hur denna man kunde bära något så hett och sexigt. Denna after shave alltså. Jag föreslog att hon skulle blunda, sniffa i sig allt vad hon kunde och tänka på nåt trevligare. Jag vet vad jag hade tänkt på i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0