View on the sea

Paniken har infunnit sig. Av många söta rimligheter och nu är det fan dags! Dags för mycket. Titeln på ramen kan vi kalla:skärpning.
Eftersom David/Bamse är något rutten på planering eller bara helt enkelt är oklar, så får han vänta med Dojj. För nu ska Dojj börja ta saker och ting på mer allvar, och inte i leva i en söt bubbla för att det känns lite säkrare för stunden.
Jag tänker inte bli som de människor jag har för vanan att hamna brevid på tuben. Fast det är dock något far away. Men ändå.
Jag är ledsen, till de vänner som har höga mål och krav att jag inte är med i er liga, men ni behöver inte se ner på den som bara försöker leva. Det är jättefint med er, och snart är jag också där och kanske till och med konkurrerar. Bara för att jag inte hittat det i mitt 23 åriga liv, så är jag inte utböling för det. Att låta saker ta tid är att växa, och det kommer vara mer värt i slutändan än för den som slickar röv och kämpar för karriären med rynkor till knäna vid 30 svängen.
Folk behöver andas, ideal behöver andas, livet behöver sin paus.
Och nu när jag lärt mig det, nu när paniken infunnit sig, som min syster tycker kan vara en bra sort, då är det dags för mig att börja bygga.
Jag ska alltså skriva ett riktigt CV imorgon. Jag ska alltså söka jobb. Och jag tänker ta det på ett nödvändigt allvar.
De som aldrig trott på mig, ni kan ju faktiskt dra åt helvete. Och det säger jag för att jag bryr mig om er.
Ni andra fina, ni stärker mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0