Jag tog mig ett skutt i snön likt Madicken

Hon var ju jäkligt stylish.
Spontant och kanske inte alls så genomtänkt, så  vill jag säga att hon är en liten modeikon. Kanske inte med den bölsiga stora klänningen som hon och hennes syster oftast bar. Däremot hennes kängor, snörskorna, de söta mössorna, kappan o hennes fina hår.

Så himla fint.

Jag har feberfrossa. Idag skulle jag äntligen redovisa min egna träning. Jag har sett fram emot detta i en vecka typ. Fy fan. Dessutom missar jag de andras redovisningar. Som jag också sett fram emot. Jag vill säga så många fula ord, men jag försöker att inte göra det. Kan bli så otrevligt.
Snön är här.
Med fara för mitt eget liv har jag passerat många icke grus/saltade vägar. Gotlands kommun var uppenbarligen inte redo för snö i år då snön har varit här sen i fredags kväll. Och det är definitivt inte saltat överallt. Eller så vill de helt enkelt bli av med lite befolkning. Trött på studenterna kanske.
I tjock snö kan man i alla fall gå normalt i. Igår kväll skuttade jag på stor täckt vit gräsmatta när jag gick hem från Hamnplan 4. Ylle hade avskedsfika. Hon gick ut förra året från min klass, stannade kvar på ön, men ska nu flytta till Åre tillsammans med hennes kille och satsa på deras förhållande.
Det är vågat.



Numera är lilla Dojjan svarthårig och mer står på listan att göra som förändring.
Men mer om det nån annan gång.
Jag är sugen på beiga chinos o vita converse looken. Vita converse framförallt. Saknar mina så..

♣♥♦ Love Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0