Det är jag som är Freddrika

Om en timme går min buss till Nynäshamn, så här sitter jag, oerhört kissnödig och väntar. Nu ska jag tillbaks till ön. Det är så konstigt, att så fort man har lämnat ön vill man tillbaks. Men om man låter det gå några dagar så glömmer man och sen när man väl ska åka hem vill man stanna en dag till. Jobbigt.
Lovet har varit mycket. Flängt har jag gjort. Mellan Katrineholm och Norrköping/Finspång. Vilka äventyr ändå.
I fredags morse kom Pelle och då började lekarna på allvar. Innan jag åkte valde vi att spela in det tionde avsnittet av Höga klackar och Vassa Slipsar på tågstationen. Mor satt och gapflabbade så det var svårt att hålla masken. Det tyder på att iaf jag är en amatörskådespelare. Men vi får inte glömma min häftiga insats som Medea år 2005. Jag spottade av ilska på scen.
Bra skit.
Det har shoppats 3 par höst/vinterskor och en söt, grå spetsklänning.
Jag anar att det är väldigt få människor som ska åka färjan ikväll. Ja, vi är ju ändå framme klockan 00.20. Min mor är så¨snäll så hon har bjudit mig på taxipengar. Denna ljuvliga kvinna som tycker att min prins är söt.
Då är vi två.
Jag är sugen på snickersglass.

Snart kommer huvudvärken.

Jag saknar min sparv. Det är 7 veckor kvar tills vi ses på fastlandet!

♣♥♦ Love IILouise

Kommentarer
Postat av: Sparven

Ja vart man än går blir man klndrad som en främling! Ahh, att jag missade denna unika upplevelse. En filmatisering vore kanske på sin plats?

2008-11-27 @ 13:48:43
URL: http://pelleponken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0