En tindrande ångest, en längtan stark och en önskan som få

Javisst. Jag ska ha en redovisning idag, som jag inte kommer närvara på.
Den här förbaskade prestationsångesten. Jag trodde att jag skulle klara det. Vara spontan.
Istället tog jag en tripp in i väggen inatt. När jag egentligen skulle skriva klart arbetet om Rudolf Steiner.
Det var ju meningen att jag skulle hålla högt fokus. Detta kan bero på att jag aldrig fick i mig nåt kaffe igår kväll.
Låg bara och tänkte på dig.
Jag kan verkligen inte förstå hur mycket jag berör dig.
Jag är bara jag.
På nåt vis känner jag mig klok.
Och det är inte alltid jag gör det.

Marcella sa igår efter sista lektionen att jag alltid gör så fina danser.
Just den här dansen var egentligen en fras på rörelser av 5 ord. Bildande, Mod, Liv, Ångest, Uruppväckande (jag ,minns inte det exakta ordet) och Kontakt.
Jag bockar, bugar o tackar.

Och skäms för att jag inte minns det fjärde ordet. Skulle lika gärna skriva spunk där och referera till Pippi Lå¨ngstrump.

Igår ringde den bästa vännen av dom alla. Samtalet var mest glada skrik, konstiga ljud och planer på att låta jullovet handla om Höga klackar & Vassa slipsar. Jobba lite mer med produktionen. Skapa mer drama. Make some love som de säger i allas favvo såpa; Våra bästa år. Serien som vi får all vår inspiration ifrån. Icke att förglömma, Andra Avenyn, även där ser man lysande insatser och spräckta skådespelardrömmar.

Nä om jag skulle dricka lite kaffe. Göra mig vacker. Sätta igång. Avaktivera tanken och önskan om dig för en liten stund.





♣♥♦ Love IILouise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0