"Waging wars to shape the poet and the beat"

Ja nu är det dags. Aktuellt. Läge. Jag har bestämt mig. Efter min kvällstrip tillbaks till ön inatt, så tror jag på detta. Tatuering alltså. Det var ju rabalder om det där i julas, ett annorlunda julklappsbyte som inte blev av. Lite p.g.a av mor eller rätt så stor portion mor som uttryckligen sagt över min döda kropp. Men jag tror inte att man kan bli så mkt hatad av sin egen mor. Det finns ju värre saker att hetsa upp sig mot. Jag har ju inte knarkat. Inte för att man skulle meddela sin mor om nåt sånt, men jag kan ju ärligt titta henne i ögonen och säga det.
Lite skissning. Först i form av tre svalor men det kan ju lätt uppfattas som en diskret Mcdonalds reklam och dessutom förknippar jag väldigt medvetet och det är svårt att inte koppla ihop det med, min fars gravsten. Även fast det senaste stället jag såg sådana svalor på var en vägg i sveriges mest ortigaste ort.
Sen insåg jag nåt. Jag har väl aldrig riktigt uppskattat mitt namn, eller rättare sagt min namnteckning. Den känns tom och fantasilös. Men kreativ och fantasirik som jag är, upptäckte jag nåt lite busigt, och som på flera plan är värt att tatuera in. Och vart ska detta hamna så man under en relativt lång period slipper bli dödad eller varför inte slaktad...  Downstairs. Och så lite till höger.

Kings Of Leon:
Use Somebody
Notion
Manhattan

Den här påskfesten som slutade med att jag kom hem kl 7 på morgonen är visserligen en historia i sig. Vad jag menar på min bilddagbok http://dojjan86.bilddagboken.se/ med att händelserna kan klassificeras som konfidentiella, är att jag ,hur än öppen jag må vara, anser att det faktiskt inte är lämpligt att berätta om människor som jag faktiskt inte känner. Människor som jag bekantat mig med under alkoliserade förhållanden. Och under alkoholhaltiga stunder när det är som värst/bäst med halterna, beroende på hur man vill vinkla det, så händer det ju alltid saker som kanske anses vara onödiga. Såna där jobbiga stämningar när en grupp endast kan agera som grupp t.ex
Nu ska vi inte tro att jag inte hade roligt, för roligt hade jag. Mest för att jag fick spendera tid med min favorit. Pelle. Och att det alltid sker bus med honom. Spontana saker.
Lite segt att jag inte valde att rita snoppar på mitt ägg, men som sagt, för att relatera till det jag sagt på min bdb, var jag, pelle o max på 4 år yngst i sällskapet, medan den äldste kanske var runt 40+ och medelåldern befann sig i dagisbekymmer och ring på fingret som inte hindrade att stirra på söt fröken.
Kleptoman innebär att sno saker och länge hade jag lyckats gömma undan världens fulaste tändare som jag först trodde var en babytalk som jag tog med mig ner på stan när Pelle och jag, men mest jag, bestämmer att vi ska ner på stan o shaka ass den sista halvtimmen innan starlight som numera heter port 26 stänger. Istället efter bus på stan och som ledare i årets sexigaste hejjaklack begav vi oss tillbaka, javisst mot andra sidan stan med våra blixtar till mammacyklar, där festen fortfarande var igång. Sen blev jag tyvärr upptäckt med att det var jag som var boven och jag kände inte riktigt för att klämma av nån osannolik historia för det nya sällskapet så jag var snäll och gav tillbaks den.
Jag sjöng karoeke, vilket jag innerligt ber om ursäkt för. Det ska aldrig mer ske igen.
Anledningen till att komma hem vid 7. var att jag, för att göra många timmar korta, stod i lövatunneln (som nån gubbe tyckte att den skulle heta) med en ny bekant och talade om livet o värmde händerna, för att sedan hamna i en källare på prinsgatan för vidare diskussion och för att lugna mina fötter som har upplevt både tåspetsskor under lovet, och då på påskafton sköna 9 cms klackar.
Btw. Jag har lärt mig att gå.



John Mayer (perfekt att lyssna på vid sömniga tillfällen på en 3 timmar och 20 minuters stund på en färja t.ex)

Now i'm walking in the park
all of the birds they dance below me
maybe when things turn green again
it will be good to say you know me

I'm in repair
Im not together
but im getting there

Men man behöver inte grubbla så mkt över den textraden. Vid så många andra tillfällen när jag klämt av rader ur diverse sångtexter så har jag menat, och även syftat på någon speciell. Men i det här fallet behöver ingen av er att ta åt er. Känn er inte träffade. Jag träffade mig själv och kom på hur jag var för kanske några månader sen. Hur jag kunde haka upp mig på saker som faktiskt inte behöver betyda hela världen. För jag känner att det kan bli bättre kvalité om det är värt att lägga lite mer tid på det. Och att det faktiskt blir mer intressant om man inte får allt. Som man tänkas önska sig eller vad det nu kan va som jag syftar på.

Nu ska jag titta in på studera.nu och lägga till lite fler intressanta kurser och ta en kopp te. Jag ska fortsätta lyssna vidare på den här grymma plattan med Kings Of Leon.

Love L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0