It's time to begin. I'm countin' in. 5,6,7,8

Medan jag spiller hett kaffe på min bh så är det INFÖR EUROVISION. Stora bokstäver gäller vid viktiga saker.
Att Petra Nielsen är med i juryn är det bästa någonsin. Vilken vardagskvinna med touch av kanel. Spicy och sött.
Turkiet tror ju verkligen på sitt eget bidrag. Jag har själv på youtube sagt min åsikt om att det är en tråkig låt, och jag håller med Perreli om att produktionen är tunn och ja attans tråkig. Och då fick jag den givna försvars attacken från ett stort fan. En av de 80% som tror på låten. Men hon kan ju uttala engelska ord. Det är trevligt.
Men så ser hon ju ut som en tjej som vill va snygg men kan inte skaka på höfterna ordentligt och har därför hittat ett par byxor som hennes fula mamma använde för 30 år. En byxa som hon säkert klippte till när hon ansade könet så hon kunde ha dom riktigt lågt för att matcha koregrafin.
Nä det var ju inte så bra kvalité av dessa 9 bidrag. Jag tycker Malena Ernmans låt är fel i det här sammanhanget.  Nu när Sverige är så desperat som det faktiskt är, då vi fått nobben ett antal gånger (ja för folk köper inte det här länge med Abba schlagern som slog då och nu är det en helt annan tid för musikaliska framgångar)  så kan väl Christer ringa mig. För Malena håller inte, Perreli höll inte. Vi måste hitta ett eget nytt sound. Utan de klämkäcka sluten med Carola -händer som flyger upp i skyn likt nån inbjudan till seger. Nä du.
Till skillnad från juryn som har nån fast åsikt om vad som bör vara med, när det kallas melodifestival, så tyckte jag om Switzerland. Där har vi nåt på gång, kanske inte ett musikaliskt hallelujah men så mycket bättre än det andra överproducerade skiten, ja alltså Turkiet. Och hon som var dansk och ville vara barn igen och som tävlar för Andorra. Jag undrar lite hur deras tävling såg ut, och hur hon kom med. Hon gör alltså fortfarande musik, sen den fantastiska tiden med Me & My.
Men det roligaste med det här INFÖR EUROVISION är alla dessa fantastiska kläderna och musikvideorna som de andra länderna har. Hjärtskärande men samtidigt så väldigt kul.
Jag ser fram emot nästa måndag. Man kan ju givetvis kolla upp alla bidrag på youtube, vilket jag gjort med vissa bidrag, Men det är så mycket härligare med den finska mannens karma, Perrelis ljuva stämma och Marie som Pelle tjatar så mycket om. Nyförvärvet Nielsen och Christers modekunskap. Det händer mer här än 5 långsamma minuter på The City. The City i övrigt, det är tydligen många killar i min bekantskaps krets som tittar på det. Tolkbart!

Om en timme är det Ballar av stål! Helt underbart program.

Igår var det Söndagsparty. Det enda rätta. Fy fan vad jag skrattade så jag grät. Det bästa momentet var när Marilyn Manson vinkade in i kameran och hälsade på Christer Ulfbåge!

Och med det glada humöret lämnar jag eder nu!
Love L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0