We on the other side.

Jag gillar mjukmedel. Jag gillar mitt löfte som jag bröt ganska snabbt när det gällde att aldrig tvätta den kind som en grekisk servitör snällt smekt när jag var 8 år. Såna löften är svåra.
Jag gillar att jag ska hem till Pelle en snabbis för att säga hejdå på riktigt, för att ja... det hände lite annat än man kunde anat på lördags natten. Ett intressant kapitel i mitt liv.
Jag är störd har jag sagt, citat Jönssonligan och den svarta diamanten.
Jag tycker det är fint att jag alltid gått min egen väg. Redan från början. Igår kväll efter Ted Gärdestad hyllningen på Gustav Adolfs torg pratade jag och syrran om olika framträdanden man gjort i livet. Både hon och jag höll på med mycket teater när vi var små. Och att jag sedan fortsatte med det senare också. Men en sak som hon tydligen inte visste, vilket jag anar kommer vara ett av de minnen folk från den klass jag gick i då, kommer att nämna på någon framtida Reunion, var mitt Svansjön framträdande.
Allmänt känt är att jag är, mer än någoting annat, fantast av baletten Svansjön. Uppträdandet med Hannah senare i gymnasiumet var inte mitt första. Nä. När jag var tio kanske, så hade jag själv bestämt att uppträda på Fredagstimmen som jag tror det kallades då. Som liten, var jag min raka motsats till den jag är idag. Tyst, liten och knappt synlig.
Jag hade hela dagen under min overall (som är det fulaste man kan iklä ett barn) gått runt med vita tights och en miniversion av en tutu och sen när det väl var dags för Fredagstimmen att börja, så hade jag gömt mig under katedern för att göra en snygg entré antar jag. Det var nervöst under den jäkla katedern. Och även när jag klev fram och tänkte är jag dum i huvet som gör detta??
Kanske, kanske inte. Det var nog inte så särskilt fantastiskt bra gjort, med tanke på att jag vid den tiden var självlärd, men jag gjorde det ändå. Det där är säkert ett trademark för mig.
Eller för att låta lite smörig; början.

Love L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0