Hanging by a moment.

Ja hej och tack  för alla gåvor och gratulationer!


Sen kom snön alldeles lagom och snöar gör det fortfarande. Mysigt! Dagen började ganska tidigt med en mycket fin sömn på 20 minuter och en glad Dojaj som jag kanske kallas, och med ett fantastiskt grepp om nytvättade lakan och dammsugare, städade jag med prima känsla innan jag begav mig ut i helt fel skoval på ett oväntat snöigt underlag och mina rödögda ögon som syster påpekade när vi stötte på varann, på ett obekvämt fulllpackat tunnelbanetåg.
Amerikanska pannkakor var vad Äckan bjöd på, på stället Sirap, man kan säga att den upplevelsen är avcheckad på min att göra lista, o behöver därför inte bemötas av mina smaklökar någon mer gång. Men intressant var det. Lika intressant som den gosegris jag fick av syster. Knorre Pigson. Men som jag döpte om till Knorre von Alexander Pigson.
Farmor och Farfar alltid lika söta, och ett faktiskt mysigt (det kan ibland kännas krystat jo) och trevligt fika/present hålligång hos mor. Det kändes väldigt konstigt att kanske för första gången plinga på hos mor, och det är mig vi ska fira.
Tårtor. Mummigt.
Jätteglad blev jag för den jättefina klocka jag fick av bror, syster och Josefin, pengar av farfar o farmor (som jag inte alls ska köpa nya skor för) och smink och smycken från mor. Me like all of it very much.
Jönsson hemma hos en Dc Rask och en blå tjockis var ett förträffligt avslut och att jag fick sova mer än 20 min.

Att skriva all denna uppdatering kan ju knappast ha med och göra att jag ska skriva ett reflektionsprotokoll. Till imorgon. Inte på många sidor alls. Så mmm.
Jag lyckades få ett snäpp bättre betyg på min musikvideo uppsats, och med andra ord blev jag godkänd. Tack gode gud för det. Med tanke på att jag kände mig hemsk när jag lämnade in den 4 minuter innan deadline.

Idag med posten kom äntligen Dansdvd:n från Gotland och än har jag inte tittat på den, men kanske imorgon kväll. Syrran och inte heller någon annan förutom min mor fick ju se mitt verk Rosenkalla så det ska bli spännande att visa det.
Även Hurtigs gåva. En liten anteckningsbok. Gillart. Och tydligen ska det dyka upp fler saker. En otippat bra födelsedag när jag förra veckan helst ville slippa det mesta.
Låtlistan från miss B. Guld värd. De har fått dundra in på min Fint Skit lista som inte riktigt är partymusiken.

Nä barn. Dags att vara lite duktig.
Nästa gång ska jag bjuda på en bild av mina fula kalasskor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0