I'm a crime

Min syster hade chansat rätt på 9 av 10 bidrag och jag pep till lite lätt för att Sverige gick vidare men här ska vi inte hoppa hej före bäcken för i finalen lär det säkert hända andra bullar. Nu har ju jag fattat reglerna och det är med hatkärlek som jag har accepterat det. Det är delvis rättvis att endast ( o de fem jäkla länderna som betalat sen starten o varit grund arrengörer) vinnaren går vidare till finalen. Men. Det är surt sa räven och sket sig själv i arslet takter på att resten av länderna som faktiskt hamnar i en top 10 inte får vara med och smaka på härligheterna. Snålskjutsen tyckte jag om. Men det här kanske gör att fokuset (förhoppningsvis) ligger på att göra en så bra låt som möjligt. För det är ju det vi tävlar i, vilket ibland glöms bort .
Att det finns en internationell jury gör saken mer seriös och jag är oerhört att glad att "mannen" i röd outfit inte gick vidare. Efter omtanke tror jag på Frankrikes bidrag. Det växer med tiden, men har man tiden att vänta? Mm..
Portugal, det oerhört genuina bidraget.

Nog talat om det.
Jag tänkte bjuda på en riktig bra låt som spelades på hög volym alldeles för få gånger igår. Så den får smitta av sig idag med. Det är den värd.
http://www.youtube.com/watch?v=TGxBTsmuRIk

Nu ska jag ta ut min dator i solen tror jag o hänga där. Eller så hittar jag på nåt annat.

Love L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0