What clothes do you wear?

Utdrag ur en konversation

vi har åkt lite tåg ihop, du och jag. du har ju gått teater o jag har ju gått dans på degeer. utöver det har du inte vetat att jag sett till dig, när jag gick i samma klass som en mona, bildklass på duveholm. du har funderat på om jag är snygg. vad fint.
hårt ja. mycket. not me.

jag kanske borde dra lite tidslinjer om mitt liv. bror min fick i gymnasiumet skriva om hela sitt liv. det var inget jag fick läsa, vilket jag faktiskt förstår. men jag kanske borde skriva en likadan om mig. för att se hur mycket jag
minns. jag har valt att förtränga ganska mycket onödigt o ibland har jag lyckats göra sånt i förbifarten o det är inte bra. men blodiga hus vet jag säkert att jag har missat. jag är ledsen att du har fått uppleva sånt.

jag cyklade från sjukhusområdet kan man säga. jag cyklade bokstavligen inte talat från sjukhuset varje dag.

vid ett tillfälle var jag i stugan på åsen, men då hade jag nog många fula vinklar.
nicole är nog ett underbarn, 13 snygga vinklar låter väldigt bra.

totalt en gång, kanske. jag tror på två. eller så kändes det som två. jag känner att min intellektuella nivå sviktar enormt mycket i din närvaro. så jag sa säkert många dumma saker under tågresans gång. i'm sorry for that.

jag trodde att du skulle gå förbi faktiskt.

bra att du finns för din bror. jag fanns inte för min far, han         sig. det hade iofs inte spelat någon roll.

mitt liv. i ett mejl jadu. jag tror att saker sker av en anledning. så det måste inte vara av en slump att jag satt gömd under lärarens kateder, 10 år gammal kanske, o skulle dansa svansjön på roliga timmen inför oförstådda klasskamrater, jag skulle ge dom en överraskning, därav att jag var gömd. ett minne svårt att förtränga. folk trodde, har jag fått höra, att jag alltid skulle förbli en tönt. jag såg mig inte som en tönt, jag såg mig som tyst och lite oklar.
jag hade ett bullshit filter på kan man säga. jag var frispråklig på stumt vis.
när jag fann vänner blev jag glad. jag var 16.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0