In to the night

Jag tror att min sommarklocka har kommit igång då jag vaknat på tider såsom 7.15 och 05.31. Men det är kanske meningen att jag ska slänga mig upp då, starta dagen wohoo.
På tradera säljer jag lite klänningar, och när Äckan insåg det, tyckte hon att det passade bra om jag satte ihop olika set, av den gigantiska klädsamling vi har kirrat när vi har rensat ur garderoberna och som nu står LUTAD mot väggen i en fin liksäck. Eller ja, svart påse. Men det är ingen konstig dekoration, det är bara vi som inte orkar ta oss till närmaste Myrorna.
Dock upptäckte vi förra helgen att på Bromma plan finns det ett systembolag, trevligt trevligt, två backar läsk, trevligt.

Intressanta drömmar i rad, är det kanske bingo?
Igår natt drömde jag att jag och en folksamling var hemma hos farmor och farfar och vi väntade på att pappa skulle komma. Vilket han gjorde, i kvinnokropp, tillbaks till jordelivet. Han hade en kvinna med sig och de skulle gifta sig, så de kom gåendes på stor grusväg med ett ekipage. Pappa såg ut som en lila fågelskrämma, ganska tunn om benen. Jag gick runt i farmors och farfars hus och undrade för mig själv om min klädsel skulle duga (iklädd vit, rätt så pösig skjorta o svart kjol).
Men sen kom far och hans kvinna. De dansade i trädgärden där även folksamlingen hade samlats. Hurtig var med. Och det stod en väldigt lång man brevid mig.
Plötsligt flög pappas kvinna in i ett fönster i den vilda dansen, och farfar utbrast nerifrån källaren; vad fan är det som händer?
Farmor var jätte lycklig, satt och dinglade med benen i ett annat fönster. Hon kan ha fnittrat åt glassplittret som blev.
 När kvinnan, bruden föll in i fönstret började alla citera filmen Julie & Julia i kör. Först skrek vi; Paaaaaaaaaaaaul och sen skrek vi; tell me what to do, I don't know what to dooooo!
Vi studsade och var glada.
Vilket jippo.
När jag kollade upp på den långe mannen, då vaknade jag.

Inatt drömde jag flera korta drömmar. En dröm handlade om att jag stod och väntade på en gata med lite packning, och så ser jag bland buskarna ett välkänt ansikte. Calle, på cykel. Lila och rosa cykel. Han vinkar jätte glatt och frågar, medan han cyklar på andra sidan vägen varför jag inte har rött hår. För det var så han mindes mig och att jag borde prata med Robin om det.
I en annan dröm satt jag med två homosexuella män i ett trångt rum medan andra människor kollade på film i aulan. Jag hade fixat väldigt trevliga muffins.
Sen hade jag brustit ut i sång (och det kan vara möjligt att jag faktiskt har gjort det, då min röst var helt förstörd imorse) till Cyperns förfärliga bidrag 2009, med flickan som inte kunde sjunga men som ändå skulle ta de högsta tonerna.

Var är min drömtydare?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0